Najveći gradovi Indije godišnje zbog zagušenja u saobraćaju gube i do 22 milijardi dolara i to za sve učesnike u saobaraćaju predstavlja veliki problem.
Prosečno, putnici u Delhiju Mumbaju, Bangaloru i Kalkuti provedu 1.5 sati u saobraćaju duže zbog gužvi u odnosu na stanovnike drugih azijskih gradova u vreme špiceva, pokazuje izveštaj objavljen 18. aprila koji je sproveo Uber.
Zagušenje u špicu, koje predstavlja prosečno vreme putovanja tokom najvećih saobraćajnih gužvi, u najvećim indijskim gradovima iznosi 149%, što je mnogo više od azijskog proseka od 67%.
Cena takvog zagušenja izračunata je na osnovu potrošenog goriva i gubitaka u proizvodnji, koji uključuju radne sate učensnika u saobraćaju i potencijalni izgubljeni profit, zagađenje, ali i zdravstvene troškove zbog saobraćajnih nesreća izražene na godišnjem nivou.
Dok je saobraćaj u gradovima poput Delhija i Mumbaja tokom godina doživeo poboljšanje, uglavnom zbog širenja mreže metroa, to nije bilo dovoljno da se eleminušu gužve na ulicama. – Sve više ljudi oslanja se u saobraćaju na automobile, što stvara dodatni pritisak na već opterećene puteve – navodi se između ostalog u izveštaju.