„Tata Grupa“ koja je partner kompanije Inditeks upravlja Zara prodavnicama u Indiji. Najveći konglomerat u zemlji gradi sopstveno carstvo odeće, trend sličan Zari – ali sve je upola jeftinije.
Njegova maloprodajna firma, Trent doo, prilagodila je svoj lokalni lanac snabdevanja kako bi isporučili „ekstremno brzu modu“ koja može sprovesti stvari direktno sa piste u prodavnice za samo 12 dana, isti vremenski okvir koji ima i Inditeks.
Vlasnik Zare, najveći maloprodajni lanac odeće na svetu, poznat je po svojim munjevitim preokretima u proizvodnji i spreman je da donese nove dizajne sa ploča za crtanje na police prodavnica za samo nekoliko nedelja.
Trent sada planira da širom Indije svake godine otvori 40 prodajnih mesta svog vodećeg Vestside lanca u kojima ništa ne košta više od 15 dolara, izjavio je predsednik Noel Tata u intervjuu u Mumbaiju.
Ciljna publika: potrošači koji su modno osvešćeni, ali čiji niski prosečni prihodi znače da je odeća iz Zare i dalje uglavnom nedostupna. Iako je Trent osnovan 1998. godine, tek je nedavno počeo da pojačava napore u proširenju prodavnica kao odgovor na rastuću potražnju.
Srednja klasa raste, prihodi su porasli, Indijci putuju više i imaju više novca za potrošnju. Sada kada smo izgradili ovaj model koji dobro funkcioniše, vreme je da rastemo brže – rekao je Tata.
Ukupna potrošnja domaćinstva u Indiji će se učetvorostručiti sa sadašnjih 1,5 triliona na 6 triliona dolara do 2030. godine, što ga čini trećim najvećim svetskim potrošačkim tržištem, navodi se u januarskom izveštaju Svetskog ekonomskog foruma.
„Osećaj za modu“ stanovništva je evoluirao, naročito u poslednje tri do četiri godine zbog prodora pametnih telefona i konzumiranja podataka na Internetu, rekao je analitičar Abhijet Kundu.
– Svaki potrošač želi da nosi najnoviju modu. Čak i ako je taj potrošač iz manjeg grada, pokušaće da se obuče kao filmski glumac – dodao je Tata.
(Telegraf Biznis)