Industrija medija i zabave će do 2020. porasti na 30,6 milijardi dolara

Foto: JudaM/pixabay.com

Prema prognozama, indijska industrija medija i zabave (M&E) će rasti prosečnom
godišnjom stopom od 11,6% i dostići USD 30,6 milijardi do 2020.godine.

Sektor M&E dostigao je vrednost od USD 20,9 milijardi u 2017.godini, što predstavlja rast od 13% na godišnjem nivou, navodi se u izveštaju Federacije indijskih privrednih komora i industrije (Ficci) i konsultantske kuće Ernst&Young (EY).

Bez sumnje, rast je predvodio segment digitalnih medija koji je zabeležio najuspešniju godinu do sada sa rastom od 29,4% u 2017.godini. Rast oglašavanja porastao je 28,8% dok je pretplata u digitalnim medijima porasla za 50%. Pretplate na striming usluge će u Indiji do 2020.godini dostići USD 306 miliona.

Nedavne investicije firmi poput Reliance Jio koja ima udeo u medijima Network18, ALT i filmskom studiju Eros International, će dodatno postaći sektor. Sa preko 300 miliona mobilnih telefona priključenih na internet i padom tarifa pretplate, očekuje se dalji rast digitalnih medija u zemlji. U 2017.godini oko 250 miliona video sadržaja je pregledano na internetu, a očekuje se da će se broj udvostručiti na 500 miliona do 2020.godine. Oko 40% ukupnog mobilnog saobraćaja vezano je bilo za video servisa u 2015.godini, do 2020.godine ovaj procenat bi trebao da se popne na 72%.

Indijci čak 93% pregleda video zapisa gledaju na hindi i drugim regionalnim jezicima. Među tradicionalnim oblicima zabave, segmet filma je imao najveći udeo sa 27% u 2017.godini i ukupna vrednost industrije dostigla je USD 2,4 milijarde, dok je gledanost najpopulrnijih 50 filmova u bioskopima porasla za 11,6%. Regionalna filmska produkcija imala je najveću porast premijera, Hindi filmovi čine i dalje su najveći deo ovog segmenta sa doprinosom od gotovo 40% prihoda uprkos tome što imaju samo 17% u udelu broju snimljenih filmova.

U 2017.godini segment TV pretplata porastao je za godinu dana 11,2% sa USD 9,1 milijardu na USD 10,1 milijardu, dok je segment TV oglašavanja porastao USD 4,1 milijardi i čini 40% prihoda TV produkcije, ostalih 60% prihoda ili USD 6 milijardi su prihodi emitovanja i distribucije.

Prethodni tekstPostoji način da Indija ostvari dvocifrenu stopu ekonomskog rasta
Sledeći tekstDačić sa ambasadorkom o poseti Indiji

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime