U situaciji kada je turizam jedan od pokretača svetske privrede i kada u toj industriji, posmatrano na globalnom nivou, vlada žestoka konkurencija, Indija i Srbija trebalo bi da sarađuju na planu promocije vlastitih turističkih kapaciteta.
Narinder Čohan, ambasadorka Indije u Srbiji rekla je da je indijska e-turistička viza sve popularnija među srpskim turistima i dodala da je u 2016. broj gostiju iz Srbije povećan za 26 odsto. U planu je proširenje e-viza i na kategorije poslovnih ljudi, studenata, novinara…
„S druge strane, svi državljani Indije, nosioci šengenske vize mogu da borave u Srbiji 90 dana što je značajna pogodnost koju je omogućila Vlada Srbije“, naglasila je ambasadorka Čohan.
Ona je pomenula i nedavni susret premijera Aleksandra Vučića sa predstavnicima najvećeg tur operatera u Indiji, reč je o SOTC grupi.
U prilog tome da je Indija sve zanimljivija turistička destinacija govori i Indeks putničke i turističke konkurentnosti (TTCI) Svetskog ekonomskog foruma, prema kojem je ta država napredovala za 12 mesta i sada je na 40. poziciji u konkurenciji sa 136 zemalja. Ovo je najveći skok koji je neka država ostvarila čime je Indija, sa raznolikim kulturnim nasleđem i prirodnim bogatstvima, postala prvi kandidat da predvodi tzv. Azijski vek putovanja i turizma, navode indijski mediji. Ovakav skok na svetskoj rang listi može se pripisati otvorenoj politici u oblasti turizma, pre svega izdavanju viza po dolasku, kao i unapređenju kopnene putne infrastrukture.