Indijski Premijer Naredra Modi želi da preko programa ‘Proizvodite u Indiji’, koji ima za cilj rast industrijske proizvodnje i otvaranje novih radnih mesta, podstakne dijamantsku industriju, koja je skoncentrisana u gradu Suratu, da postane najveći svetski centar za
proizvodnju nakita.
Indijski neto izvoz nakita i dragog kamenja dostigao je 32 milijarde dolara u 2015-16.godine,
dok se u 2016-17.godine predviđa još veći rast zbog veće tražnje na najvećim tržištima u
SAD, Evropi i na Bliskom Istoku.
Indijski Premijer je izjavio prilikom posete gradu Suratu, da kada je nakit u pitanju, cilj ne treba da bude samo ‘Proizvodite u Indiji’ već i ‘Dizajn u Indiji’, Indija ne želi da bude centar samo rezanja i poliranja dijamanata već i centar za proizvodnju i dizajn nakita za potrebe čitavog sveta.
Indijski zlatari su čuveni po specifičnom dizajnu nakita za sve vrste raspoloženja, takođe tradicionalni dizajn ima potencijal da privuče kupce iz zemalja širom sveta. Uprkos tome što je Surat indijski centar za rezanje i poliranje dijamanata, nakit se pravi u drugim zemljama što ujedno znači manji profit za indijsku stranu.
Segment proizvodnje nakita i dragog kamenja je veoma važan za indijsku ekonomiju, jer daje čak 6-7% BDP-a zemlje. Zbog velikog potencijala za rast, Vlada Indije proglasila ovaj
sektor kao prioritetan radi promocije izvoza. Prema statistici indijskog udruženja proizvođača nakita (GJEPC), Indija obrađuje i izvozi čak 95% sirovih dijamanata u svetu.