Količina čokolade koja se proda u Indiji naglo je porasla – za 13 odsto prošle godine, pokazuju podaci istraživačke kuće Mintel.
Trend pokazuje i da količina čokolade koja se prodaje u drugim zemljama stagnira ili čak opada, a sve kao posledica menjanja navika, odnosno toga da potrošači traže zdravije opcije.
Jedina druga zemlja, osim Indije, u kojoj je povećan obim prodaje bila je Poljska, ali tu je zabeležen rast od 2 odsto. U Rusiji, Brazilu, Kini prodaja je pala i do 6 odsto.
“Indija je pokazala stabilnu potrošnju čokoladnih slatkiša, zahvaljujući većim raspoloživim prihodima, ali i trendu koji preferiraju mlađi”, rekao je Marša Mogelonski, direktor Mintela.
Ali, postoje i drugi razlozi za rast prodaje čokolade u zemlji od 1, 3 milijarde ljudi.
U Indiji, čokolada tradicionalno važi kao poslastica za decu. Ali sada su trgovci ciljali odrasle i izleda da su se napori i reklame isplatili.
Više od 44 odsto indijskih potrošača misli da su slatkiši poput čokolade – zdravi. Anketirani potrošači kažu da im čokolada daje energiju.
To sve pomaže da se razvija čokoladni biznis pa je prodaja premašila onu u Kini. Količina čokolade koja se pojede u Indiji utrostručila se u proteklih deset godina.
Najpopularnije čokolade u Indiji prodaju se za oko pet do 10 rupija ($ 0,08 do $ 0,16).