Indija se nametnula kao važno područje borbe za dominaciju između društvene mreže Fejsbuk i njenog kineskog konkurenta TikToka, naročito kada je reč o pridobijanju mladih koji tek počinju da koriste internet.
Nakon što je Kina blokirala Fejsbuk, američki gigant mora da se pobrine da privuče mlade Indijce kako bi sačuvao premoć u svetu i izvukao korist koja je s tim povezana.
Društvena mreža TikTok, koja pripada kineskoj startap kompaniji „ByteDance“, u prvom kvartalu 2019. smenila je Fejsbuk na poziciji najčešće preuzimane aplikacije u domenu društvenih mreža. Prema podacima kompanije za istraživanje tržišta “Sensor Tower”, zabeleženo je 188 miliona preuzimanja, od kojih 47 odsto u Indiji.
Sa 176 miliona preuzimanja, Fejsbuk je pao na drugo mesto, pri čemu je najveći udeo preuzimanja (21 odsto) zabeležen u Indiji. Do kraja 2018. Fejsbuk je bio najčešće preuzimana aplikacija na svetu. Ipak, treba imati na umu da se Fejsbuk, za razliku od aplikacije za pravljenje i deljenje kratkih video-klipova, intenzivno koristi i na desktopu.
– Indijsko tržište biće jedinstveno po tome što će u sledećem talasu 200-400 miliona novih korisnika interneta TikTok biti prva društvena platforma na kojoj će moći da podele značajne trenutke iz života – ne samo s prijateljima i porodicom, već i s globalnom publikom istih interesovanja – navodi TikTok u saopštenju.
Fejsbuk, koji nije želeo da komentariše najnovije trendove, prema podacima portala za istraživanje tržišta “Statista”, ima 300 miliona korisnika u Indiji, dok TikTok ima 200 miliona, od kojih je 120 miliona aktivno na mesečnom nivou. Do 2020. godine 67 odsto korisnika u Indiji biće mlađe od 35 godina.
Mada TikTok ne predstavlja neposrednu pretnju za Fejsbuk, koji ima najširu publiku kada su u pitanju oglašivači, i za jedne i druge je veoma bitno da pridobiju mlade u Indiji, koji prvi put počinju da koriste internet, tvrde oglašivači i medijski stručnjaci.
– S obzirom na to da 50 odsto indijskog stanovništva čine mlađi od 25 godina, te da onlajn video-platforme i platforme za kratke video-klipove (short video platforms) beleže meteorski rast popularnosti, TiTok će neminovno postati vodeća aplikacija kada je reč o društvenim mrežama za deljenje klipova – smatra Šehar Šarma, potpredsednik digitalne medijske kompanije „GroupM“.
(Blic)