Konferencija “Check In 2016” okupila je 28. oktobra u Novom Sadu – lidere u hotelijerskoj industriji i tur-operatere iz celog regiona. Konferencija se bavila najnovijim trendovima u hotelijerstvu – digitalizacijom, izazovima bezbednosti i drugim aktuelnim temama. Konferenciju je otvorio Robert Čoban, presednik Color Press Grupe, i Marko Cadež, predsednik Privredne komore Srbije.
U jednom od panela, ambasadori zemalja sa bogatom turističkom ponudom – Crne Gore, Hrvatske, Turske, Brazila, Izraela i Indije – govorili su o problemima ove važne privredne grane u nestabilnim vremenima.
Na panelu Tourist Superpowers in Unstable World, učestvovala je i ambasadorka Indije u Beogradu, gospođa Narinder Čohan.
Kako ocenjujete turističku ponudu Srbije? S jedne strane tradicionalni duh u turizmu, a s druge strane praćenje svetskih trendova u turizmu i hotelijerstvu?
Srbija je verovatno medu najmirnijim i najbezbednijim mestima na svetu. I upravo to je čini prirodnom turističkom destinacijom kojoj je neophodno globalno brendiranje. Upoznata sam da Vlada Srbije očekuje da će ovogodišnji devizni priliv od turizma dostići milijardu evra. Srbija ima raznovrsnu strukturu turističkih atrakcija i čuvena je po svojim istorijskim, arheološkim, geološkim, geomorfološkim i botaničkim karakteristikama. Srbija je zemlja sa bogatom istorijom, relativno dobrom putnom mrežom i značajnim ljudskim potencijalom. Sama činjenica da se Srbija nalazi u srcu Centralnoistočne Evrope, kao i pojava lou kost avio-kompanija na srpskom tržištu otvaraju nove mogućnosti u sektoru turizma. Iz Srbije se avionom do najvećih gradova Evrope stiže za samo sat-dva, što je olakšavajuća okolnost za sve turiste koji žele da posete vašu zemlju. Predstavnici indijskog ogranka turističke kompanije Tomas Kuk posetili su prošle godine Srbiju kako bi istražili mogućnosti organizovanja grupnih poseta indijskih turista. Er Srbija i Etihad ervejs takođe imaju primamljive ponude za turiste iz Indije i Srbije. Filmski producenti iz Indije počeli su da snimaju filmove u Beogradu, što ukazuje da će ekspanzija ovog trenda doneti i veći turistički priliv Srbiji. Mi smo takođe bili pokrovitelji spota „Joga sa krovova Srbije“ sa ciljem popularizacije turističke infrastrukture vaše zemlje. Očekuje se da će predlozi Vlade Srbije za investiranje u Dunavski region višestruko doprineti daljem razvoju turizma, uključujući banjski i planinski turizam, kao i putnu infrastrukturu, što će takođe doprineti ulepšavanju gradskih centara i obnavljanju fasada u većim gradovima kako bi postali privlačniji za turiste.
Zaslužni ste za to što se Indija vec godinama predstavlja kao turistička destinacija na Sajmu turizma u Beogradu. Kako ste zadovoljni tom kampanjom?
Međunarodni sajam turizma u Beogradu jedan je od najznačajnijih turističkih skupova u Evropi i veoma nam je važno da je svojim učešćem Indija deo tog dogadjaja. Od 2014. svake godine učestvujemo na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, sa izložbom različitih tema. Ove godine smo predstavili naš medicinski i ajurvedski turizam. Takodje smo organizovali radionice o ajurvedi, sa besplatnim konsultacijama. Indija se sve više razvija kao centar zdravstvenog turizma, zahvaljujući pristupačnim uslovima i kvalitetnim medicinskim uslugama, što uključuje i komplikovane hirurške intervencije. Takođe, u Indiji je sve veci broj ajurvedskih centara, a indijske države Kerala, Tamil Nadu, Utarakhand, Radžastan, Goa i Maharaštra su među vodećim po ustanovama koje pružaju najsavremenije usluge koristeći ajurveske metode lečenja. Indija je danas omiljena turistička destinacija, atraktivna tokom cele godine: njena turistička ponuda uključuje lokalnu kulturu i duhovnu tradiciju, pustinje i rezervate, medicinski, poslovni, kao i eko turizam itd. Izuzetno raznoliku turisticku ponudu Indije takođe čine gradovi bogate kulture, mesta značajna po duhovnim sadržajima, tropske plaže, Himalaji, pustinjski safari. U cilju privlačenja turista, Vlada Indije je odlučila da omogući pogodnost dobijanja elektronske turističke Vize (eTV) za državljane Srbije, što je donelo pozitivne rezultate u periodu od marta do septembra ove godine. Ovim putem turistima iz Srbije izdata je 171 viza za Indiju. Broj turista iz Srbije koji su posetili Indiju tokom 2015. povećan je za 17 odsto, i meni je veoma drago da sve veći broj srpskih turista putuje u Indiju. Međutim, postoje mnogo veći potencijali koje bi trebalo zajednički iskoristiti radi uzajamne koristi. Jedan od planiranih koraka sa ciljem promovisanja turizma jeste i proširenje Sporazuma o vazdušnom saobraćaju.
Kakvu saradnju Ambasada Indije ima sa turistickim institucijama i organizacijama u Srbiji?
Er Srbija i Etihad ervejs nude najpovoljnije cene avio karata i najbolje veze iz Beograda, preko Abu Dabija, do svih gradova u Indiji. U saradnji sa Er Srbijom, Etihad ervejsom i predstavnicima turističkih agencija u Srbiji, 2014. godine sam u Indijskoj kući organizovala radionicu za tur-operatere. Er Srbija i Etihad ervejs su takođe bili glavni sponzori modne revije indijskog dizajnera Maniša Arore, koja je održana u Indijskoj kući tokom Beogradske nedelje mode pre dve godine. Akcija brendiranja autobusa na beogradskim ulicama, koji su bili obeleženi sloganom Incredible India (Neverovatna Indija), takođe je bila veoma uspešna. Zatim, na 37. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu 2015. učestvovala je i jedna turistička agencija iz Indije, Uni Crystal Holidays, dok je srpska agencija Fly Travel uzela ucešće na Globalnom sajmu turizma u Indiji (GET India) u aprilu iste godine.
Zahvaljujuci svim ovim naporima, broj srpskih turista koji su posetili Indiju tokom prošle godine povećan je za 17 odsto. Pored ostalih tema kojima se bavim u interakcijama sa medijima i na razlicitim skupovima, nastojim da u središte svoje pažnje stavim turistički potencijal i nadam se ostvarenju višestrukog povećanja broja turista između naše dve zemlje.
(Jelena Jovičić, „Svet“)