Kompanije iz Srbije, koje su učestvovale na međunarodnom sajmu prehrambene industrije „World Food India 2017“, dogovorile su nove izvozne poslove vredne oko dva miliona evra, saopštila je danas Privredna komora Srbije (PKS) pozivajući se na preliminarne analize.
Predstavnici naših firmi imali su više od 600 bilateralnih razgovora i sastanaka sa potencijalnim partnerima iz Indije i kompanijama iz UAE, a najveće interesovanje bilo je za uvoz svežeg i smrznutog voća i povrća.
„Na sajmu u Nju Delhiju primećeno je veliko interesovanje za proizvodima iz Srbije o čemu svedoči i veliki broj razgovora i sastanaka sa kompanijama, predstavnicima države i stručnih organizacija“, rekao je direktor Sektora poljoprivrede PKS Veljko Jovanović.
Kako dodaje, Indija je ogromno tržište sa velikim potencijalom za saradnju, a uspešni primeri pojedinih kompanija iz Srbije, koje su su našle partnere i posluju u ovoj zemlji, pokazuju da je moguće ostvariti značajne rezultate.
U organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije, deset kompanija iz Srbije, prvi put je od 3. do 5. novembra, predstavilo proizvodni program, na sajmu „World Food India 2017“ na dva nacionalna štanda površine 126 kvadratnih metara.
Na manifestaciji u Nju Delhiju, učestvovali su proizvođači svežeg, zamrznutog, ili sušenog voća „All Berries“, Ivanjica, „Mirax Agrar“, Beograd, „Sirogojno company“, „ITN Group“ Beograd, „Lučić-Prigrevica“ Novi Sad i „Elixir Food“ Šabac, proizvođači pakovane hrane, supa i začina „Yumis“ Niš, biskvita i keksa „Koncern Bambi“ Požarevac, „Agranela“ Valjevo i „Institut za kukuruz Zemun polje“ Beograd.
Cilj nastupa firmi iz Srbije jeste promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije, ali i upoznavanje sa svetskim trendovima u prehrambenoj industriji.
Sajam „World Food India“, čiji su organizatori Vlada Indije i Ministarstvo za prehrambenu industriju, svetski je poznata manifestacija, platforma za produbljivanje saradnje Indije i drugih država u oblasti prehrambene industrije, mesto povezivanja kompanija, proizvođača i prerađivača hrane sa trgovcima i trgovinskim lancima.
Ovo tržište, sa više od 1,3 milijarde konzumenata, izdvaja značajne investicije u infrastrukturu lanaca snabdevanja, što se, posebno, odnosi na potražnju proizvoda koji su prepoznatljivi na tržištima širom sveta.