“Neverovatna Indija“ na 40. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu

Foto: Ambasada Indije

Indija, zemlja koju stranci doživljavaju kao prostranu i raznoliku i u koju je put izuzetan događaj za turiste, nastupa na 40. Međunarodnom sajmu turizma od 22. do 25. februara 2018. na Beogradskom sajmu. Indijski štand biće smešten u hali br.1 i prikazaće turističke potencijale „Nevorovatne Indije“ sa fokusom na istorijske znamenitosti Indije pod zaštitom Organizacije za obrazovanje, nauku i kulturu Ujedinjenih nacija (UNESKO).

Na beogradskoj privrednoj manifestaciji će to biti peto uzastupno predstavljanje druge najmnogoljudije zemlje na svetu (1,3 milijarde stanovnika) sa jednom od najstarijih civilizacija čija se kulturna raznolikost ogleda i u obilju religija i spomenicima očuvanim tokom hiljada godina. Oivičena Velikim Himalajima na severu, zemlja na 3,3 miliona kvadratnih kilometara se prostire na jugu do Povratnika Raka gde dodiruje Indijski okean između Bengalskog zaliva na istoku i Arabijskog mora na zapadu.

Indija je turistička destinacija pristupačna tokom cele godine. Nudi medicinski turizam, avanturistički turizam, duhovni turizam, obilazak pustinja, plaža, Himalaja i drugih planina, utvrđenja, palata, džungli, širok spekar kulturnih i istorijskih atrakcija…

Foto: Ambasada Indije

Mogućnosti indijskog turizma su ogromne

Potencijal indijskog turističkog tržišta je ogroman, ali njen udeo u međunarodnim turističkim dolascima je prema resornom ministarstvu samo 1,18 posto. Ipak, zahvaljujući usklađenim naporima vlade premijera Narendre Modija i samog sektora, turizam ostvaruje brz rast.

Indija je tokom 2017. privukla više od 10 miliona turista iz sveta, porast u odnosu na 8,8 miliona iz prethodne godine. Devizni prihod od tog sektora porastao je za 20,8 posto na 27,69 milijardi dolara, podaci su Ministarstva turizma. Industrija turizma čini 6,8 posto ukupnog domaćeg proizvoda (BDP).

Arun Nanda, predsedavajući turističke kompanije Mahindra Holidays & Resorts, iz sastava Mahindra Grupe, jedne od najuglednijih indijskih kompanija, smatra da indijski turizam ima veliki potencijal rasta. “Niko nema toliko mnogo da ponudi kao Indija,” istakao je on.

Nanda smatra da je trenutno fokus na poboljšanju slike zemlje kao prvoklasne turističke destinacije. “Moramo da unapredimo viđenje Indije kada su u pitanju bezbednost, čistoća, higijena na tržištu”, kazao je on.

U Indiji je sačinjen plan za udvostručenje broja pridošlih turista na 20 miliona godišnje do 2020. Inicijative Vlade za privlačenje stranih turista podrazumevaju pojednostavljivanje procesa ulaska u Indiju i obuhvataju uvođenje elektronskog izdavanja viza i mogućnosti njihovog produženja prilikom dolaska.

Vlada pomaže razvoj turizma u Indiji

U budžetu Indijske unije predstavljenom 1. februara u parlamentu, objavljene su dalje mere pomoći sektoru turizma i ugostiteljstva. One obuhvataju ambiciozne planove za razvoj10 istaknutih turističkih lokaliteta u prepoznatljiva odredišta razvojem infrastrukture, obučavanja i tehnologije i privlačenja privatnih ulaganja, uz brendiranje i marketinške inicijative. To takođe uključuje planove za unapređenje turističkih sadržaja na 100 arheloških spomenika u Indiji.

Foto: Ambasada Indije

Arun Đatli, moćni ministar finansija Indije je prilikom predstavljanja budžeta kazao da je zemlja blagoslovena mnoštvom turističkih atrakcija. Pored ostalog, vlada želi da poveže 56 aerodroma koji nemaju dnevni red letova – i 31 nekorišćeni heliodrom širom zemlje. Takav potez će dodatno osnažiti i proširiti sliku Indije kao lako dostupne i prostrane destinacije za turiste svih vrsta. ”Predlažemo proširenje naših aerodromskih kapaciteta najmanje pet puta kako bi mogli da usluže milijardu putovanja godišnje predviđenih novim planom,” rekao je ministar Đatli.”

Planovi vezani za aerodrome otvoriće ogromne mogućnosti za turističku industriju pošto će se poboljšati povezanost. Ljudi iz manje dostupnih oblasti će moći neometano da putuju unutar Indije i u inostranstvo, dajući tako podsticaj unutrašnjem i spoljnom turizmu, rekao je Peter Kerkar, izvršni direktor Cox & Kings, jednog od najstarijih turoperatera u Indiji.

Vazdušni saobraćaj i turizam

Analitičari kažu da je uloga vazdušnog saobraćaja od suštinske važnosti za razvoj turističkog tržišta. Uzimajući u obzir kopnenu masu Indije, u toj zemlji nema dovoljno manjih aerodroma koji bi dozvolili razvoj manjih aviokompanija, na nacionalnom nivou ili niskobudžetnih koje bi profitabilno poslovale na letovima između gradova.

Foto: Ambasada Indije

Za razvoj infrastrukture koja bi doprinela rastu turizma neophodne su, pak, investicije i fleksibilnija politika vlade. Javno-privatno partnerstvo za razvoj turističkih projekata moglo bi u Indiji da unapredi sektor, smatra Amit Sukhija, direktor projekta u King’s Park Street, kulturnom čvorištu koje je osnovala turistička organizacija Nju Delhija, glavnog grada Indije.

Bitni su, takođe, marketing i brendiranje. Ministarstvo turizma je nedavno saopštilo da njena ovogodišnja kampanja Incredible India 2.0, ima za cilj da ukaže na tu zemlju i predstavi je kao nezaobilazno odredište za inostrane turiste, te tako i poveća njihov broj. Kroz sveobuhvatnu kampanju, Ministarstvo planira da predstavi različite turističke proizvode, uključujući medicinski i religiozni turizam.

Vladine turističke kampanje unapređuju znanje o Indiji kao zemlji koja je mnogo raznolikije mesto nego što se do sada smatralo, pomak od tradicionalnih, središnjih atrakcija, kao što su Tadž Mahal, savezna država Radžastan i plaže Goe. “Ima mnogo neistraženih destinacija u toj zemlji, kao što je veoma interesantni arhitektonski turizam na jugu, neverovatno bogat istorijski turizam i raznolikost severoistočne Indije,“ naveo je Anand Kandadai, potpredsednik Cleartrip, kompanije za elektronske rezervacije iz Mumbaija. „Sve je veća poseta tim mestima.”

Ukazuje se i da nisu samo strani turisti zanimljivi za ovu industriju. S obzirom na broj stanovništva, domaći turisti su od vitalnog značaja za hotele, aviokompanije i turističku industriju u širem smislu.

Zvanične statistike pokazuju da je broj putovanja građana Indije unutar zemlje iznosio više od 1,6 milijardi u 2016. Porast prihoda srednje klase i povećanje budžetskih aviokompanija znači da se predviđa napredak i u ovom segmentu.

Indusi se sve više odmaraju u inostranstvu

U međunarodnom turizmu su sve interesantnije mogućnosti koje pružaju i indijski turisti koji odlaze u inostranstvo. „Indija poseduje ogromno skriveno tržište za putovanja radi odmora zahvaljujući sve većoj srednjoj klasi, porastu raspoloživih prihoda, rastu potražnje i svesti o putovanjima koja zagovaraju milenijalci,“ kazao je Sajmon Fiket, generalni menadžer za Jugoistočnu Aziju i Indiju,u američkoj turističkoj agenciji Expedia.

Foto: Ambasada Indije

Expedia grupa je sa CAPA India sačinila izveštaj o preokretu u putovanjima u inostranstvo državljana Indije. “Izveštaj“, koji treba sa omogući globalnim turoperaterima bolje razumevanje indijskog tržišta putovanja radi odmora, ukazuje da ta zemlja poseduje obećavajući potencijal.

U 2016. je bilo je 21,9 miliona putovanja građana Indije u inostranstvo i oni su potrošili ukupno 16.4 milijardi dolara. No, samo 30 posto ukupnih polazaka iz Indije čine putovanja zbog odmora, što je jako malo u poređenju sa globalnim prosekom od 53 posto.

Neke mere poput uvođenja većeg broja direktnih letova, odgovarajuće usluge za plaćene aranžmane i olakšavanje viznog režima predstavljaju ključne korake koji mogu ohrabriti inostrano tržište razonode da ostvari svoj puni potencijal u Indiji. Expedia i CAPA India do 2025. očekuju 13,9 miliona odlazaka na odmor, sa velikim doprinosom iz gradova sa stanovništvom između 20.000 i 100.000.

Foto: Ambasada Indije

“Otkriveno je da u Indiji postoji značajno i brzo rastuće interesovanje za odmor u inostranstvu i da je to tržište mnogo raznovrsnije – obuhvata sofisticirane segmente s mogućnošću i spremnošću da troše – nego što većina destinacija shvata,” izjavio je Binit Somala, direktor u CAPA India. koja je u Južnoj Aziji vodeća firma za konsalting i istraživanje u oblasti vazduhoplovstva. „Sledstveno, svake godine će rasti broj turista koji će prvi put ući na međunarodno tržište odmora.“

Po Somali, “Indija poseduje mnogobrojna i raznolika tržišta. Ovo ukazuje na potrebu da aviokompanije, turističke uprave i kompanije za putovanja mnogo više ulažu u razumevanje indijskog turizma i slede nivelisaniji pristup za razvoj proizvoda i marketing u cilju obima rasta,” zaključio je on.

Za prosečno kratko putovanje radi odmora, Indusi troše oko 857 SAD dolara po osobi. Za prosečno dugo putovanje na odmor Indusi troše oko 1.687 dolara po osobi.

Putovanja u inostranstvo radi odmora iz Indije u velikoj meri su koncentrisana na nekoliko popularnih destinacija, sa Top 10 koje čine 70 posto dolazaka induskih turista radi odmora. Dubai, Tajland, Francuska, Singapur i Malezija čine nešto preko 50 posto putovanja Indusa u inostranstva radi odmora. Na listi Top 10 nalaze se i Šri Lanka, Hong Kong, Indonezija (pretežno Bali), SAD i Švajcarska.

Špic sezona za putovanja radi odmora iz Indije tradicionalno predstavlja period od sredine aprila do juna, zbog letnjeg školskog raspusta; drugi period je od oktobra do januara, zahvaljujući festivalskom periodu, novogodišnjoj pauzi i sezoni svadbi, koja podstiče putovanja vezana za medeni mesec.

Ovo je naročito slučaj kod kratkoročnih putovanja. Međutim, za duža putovanja na destinacije na severu postoji mnogo očiglednija „špic“ sezona između aprila i juna.

Saradnja Srbije i Indije u turizmu

Promocija turizma bila je jedna od glavnih tema razgovora prilikom posete Indiji predsednika Srbije Aleksandra Vučića u januaru 2017, navedeno je u saopštenju za javnost ambasade Indije uoči Sajma u Beogradu.

U oktobru prošle godine je Ambasada Indije organizovala dolazak pet turoperatera iz te zemlje koji su posetili Srbiju kako bi uspostavili saradnju sa lokalnim turističkim agencijama. Mesec dana ranije je grupa od osam srpskih turoperatera posetila Indiju radi upoznavanja sa lokalnom turističkom ponudom.

Broj srpskih turista koji su u 2017. posetili Indiju porastao je na godišnjem nivou za 23 odsto. Usluga e-Viza koja je na raspolaganju građanima Srbije dobija na popularnosti i više od 1,200 srpskih turista je podnelo zahtev tokom prošle godine. Vlada Srbije je takođe ukinula vize za indijske državljane.

Izvor: Borislav Korkodelović, Kuća dobrih vesti

Prethodni tekstTata motors na sajmu u Ženevi predstavio novi električni automobil
Sledeći tekstIndija i Francuska potpisle ugovore o saradnji vredne 16 miliona dolara

POSTAVI KOMENTAR

Molim upišite vaš komentar!
Upišite vaše ime